Menu mobile

Aktualności
Bądź z nami na bieżąco

Powrót do strony głównej

Uruchomienie wody po dłuższej przerwie
Data dodania 2021-05-07 Cofnij Rozmiar czcionki Drukuj

Przypominamy, w jaki sposób prawidłowo uruchomić wewnętrzną instalację wody przeznaczonej do spożycia, po przerwie związanej
z pandemią COVID-19. 


Dłuższe przerwy w poborze wody przeznaczonej do spożycia są zjawiskiem zwyczajnym, charakterystycznym dla dużej grupy odbiorców wody pitnej. Wiele zakładów pracy, punktów usługowych czy placówek edukacyjnych zawiesza funkcjonowanie na czas przerw świątecznych, wakacji czy ferii.

Podczas dłuższych przerw w poborze, woda stagnuje w instalacjach wewnętrznych. Nie stanowi to bezpośredniego zagrożenia dla zdrowia, jednak może wpływać na pogorszenie własności organoleptycznych wody takich jak barwa, smak czy zapach. Dlatego przed rozpoczęciem poboru zaleca się przepłukanie instalacji wewnętrznej poprzez odkręcenie kranu i spuszczenie odpowiedniej ilości wody. Kiedy do punktu czerpalnego dopłynie świeża woda z sieci wodociągowej, można ponownie korzystać z dobrej wody prosto z kranu.
Alternatywa tekstowa pod grafiką.



Alternatywa tekstowa (kliknij aby przeczytać opis)

Przed przysąpieniem do korzysania z wody po dłuższej przerwie:
Ikona kranu ze strzałką. ODKRĘĆ KRAN woda z instalacji wewnętrznej odpłynie do kanalizacji.
Ikona kranu. ODCZEKAJ KILKA MINUT SPUSZCZAJĄC WODĘ świeża woda z sieci musi dopłynąć do punktu czerpalnego.
Ikona kranu, poniżej dłoń. SPRAWDZAJ DŁONIĄ TEMPERATURĘ WODY woda w sieci jest chłodna -
ma temperaturę od kilku do kilkunastu stopni.
Ikona szklanki z minerałami. KORZYSTAJ Z DOBREJ WODY PROSTO Z KRANU.
Ikona kranu i zegara. CIEPŁĄ WODĘ Z KRANU ZLEWAJ PRZEZ PODOBNY CZAS.
Ikona trzy krany i kropla. IM BARDZIEJ ROZLEGŁA INSTALACJA WEWNĘTRZNA TYM WIĘCEJ WODY MUSISZ SPUŚCIĆ.
Ikona telefonu. JEŻELI PO WYKONANIU POWYŻSZYCH CZYNNOŚCI WYSTĘPUJĄ PROBLEMY, SKONTAKTUJ SIĘ Z ADMINISTRATOREM OBIEKTU



Instrukcja do pobrania (0.19MB, PDF)