Rozwiązywanie umów o zaopatrzenie wody i/lub odprowadzanie ścieków
Cofnij
Rozmiar czcionki
Drukuj
Informacja i składanie wniosków o rozwiązanie umowy o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzenie ścieków:
Udzielanie informacji: ul. Senatorska 9
Składanie wniosków: ul. Senatorska 9, Dziennik Podawczy
tel. 12 42-42-431, 12 42-42-432, 12 42-42-372, 12 42-42-373, 12 62-03-356
ROZWIĄZANIE UMOWY KROK PO KROKU
1) Złożenie wniosku o rozwiązanie umowy.
2) Weryfikacja wniosku o rozwiązanie umowy.
3) Rozwiązanie umowy.
Krok 1 - Złożenie wniosku o rozwiązanie umowy
Odbiorca usług lub jego pełnomocnik (po przedłożeniu w MPWiK S.A. pełnomocnictwa -
POBIERZ) (PDF) występuje do MPWiK S.A. z pisemnym wnioskiem o rozwiązanie umowy -
POBIERZ (PDF).
Pisemny wniosek o rozwiązanie umowy powinien zawierać następujące informacje:
- adres nieruchomości, której dotyczy wniosek,
- numer wodomierza,
- przyczynę rozwiązania umowy (np. utrata tytułu prawnego do nieruchomości),
- aktualny adres do korespondencji,
w przypadku przekazania nieruchomości dodatkowo:
- dane kontaktowe nowego dysponenta prawnego nieruchomości,
- protokół zdawczo-odbiorczy wraz z numerem i stanem wodomierza na dzień jego przekazania - POBIERZ. (PDF)
Wniosek wraz załączonymi dokumentami może być przekazany:
- osobiście w Centrum Obsługi Mieszkańców - Dziennik Podawczy
- listownie na adres MPWiK S.A. lub faxem (12 42-42-313),
- pocztą elektroniczną w postaci skanów (e-mail: biuro@mpwik.krakow.pl),
- zgłoszeniem przez eBOK – https://ebok.mpwik.krakow.pl wraz z wymaganymi dokumentami w postaci skanów.
Krok 2 – Weryfikacja wniosku o rozwiązanie umowy
Umowa zostaje rozwiązana z zachowaniem umownego okresu wypowiedzenia. Z ważnych przyczyn, na wniosek Klienta okres wypowiedzenia umowy może zostać skrócony, np.: jeżeli w czasie jego trwania nowy Odbiorca usług wystąpi z wnioskiem o zawarcie umowy z MPWiK S.A. w Krakowie.
Krok 3 – Rozwiązanie umowy
Jeżeli po upływie umownego terminu wypowiedzenia nowy Odbiorca usług nie wystąpi z wnioskiem o zawarcie umowy z MPWiK S.A. w Krakowie, zachodzą przesłanki do odcięcia dostawy wody i zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego.
Koszty ponownego uruchomienia dostawy wody określone są w aktualnym
Cenniku MPWiK S.A. w Krakowie. (PDF)
Zobacz również
Wodociągi Miasta Krakowa - W Krakowie dobra woda prosto z kranu
Wodociągi Miasta Krakowa - Awarie i informacje o wyłączeniach wody
Wodociągi Miasta Krakowa - Youtube
Wodociągi Miasta Krakowa - LinkedIn
Wodociągi Miasta Krakowa - Instagram